Владислав Краснощок – художник третього покоління Харківської школи фотографі: явища, яке веде свою хроніку від другої половини 1970-х років. Феномен цієї школи зав'язаний на кількох основоположних напрямах мистецької ді: нон-конформізмі, швидкому реагуванні, переосмисленні опозицій професійне/непрофесійне, вдалий знімок/брак, а також у потязі до мальовничості, який виражається в найбільш поширеному методі Школи – фарбуванні фотографічних зображень.

Краснощок входить у цю історію в складі групи «Шило» (разом з Сергієм Лебединським і Вадимом Трикозом), яка відома своїм твердженням про те, що саме ї учасники створили Харківську школу фотографі. У 2010 році молоді фотографи не тільки заявили про свою причетність до школи, а й констатували власний істотний внесок у ї становлення. Через те, що Харківська школа фотографі ніколи не була школою у прямому значенні (це не навчальний заклад, що набирає учнів, і не майстерня, що випускає послідовників), Краснощок і Лебединський запропонували переглянути історію цього явища, повертаючись до попередників, але промовляючи до сучасників. На їхнє переконання, існування школи визначають не засновники, а учні.

Не дідусі і не батьки, а онуки й діти. «Тому що до нас це був міф, містифікація. Були величезні глиби, але все навколо було ніби мертве. Тоді ми почали розхитувати цей стан: почали читати тексти, з усіма знайомитись, знімати інтерв'ю на iPhone. Так міф став реальністю», – розповідає Краснощок. Сьогодні в Харкові функціонує дослідницький відділ Музею Харківської школи фотографі (MOKSOP), директором якого є Лебединський, а за питання культурної політики відповідає Краснощок.

У проекті «Негативи зберігаються» художник керується схожою стратегією в роботі з анонімними фотоархівами рідного міста. На блошиному ринку біля річки Краснощок збирає роботи харківських фотоательє XIX–XX століть, фотокартки, які не мають власника, зображають невідомих мешканців міста, перепродаються з третіх рук як «старі речі» без зрозумілої історі. Аби зберегти ці зображення й повернути їх у сучасність, художник втручається в минуле й виправляє «знайдені об'єкти». Старі чорно-білі фотографі на щільному картоні вкриваються шарами кольорової фарби й рисунками, літерами й цифрами, написами й образами.

«Негативи зберігаються» – величезна серія, яку Краснощок постійно доповнює новими роботами. На обкладинці однойменного альбому, який представлено на виставці «Шлях Енея», художник пише: «Багатьом фотографіям циклу близько ста років. Ще через сто років хтось доповнить
той шар, який я залишив, це буде наступний етап життя цих робіт, цих людей. Так виникає вічний двигун, вічне життя цих фотографій. Негативи зберігаються!!!» За Краснощоком, звертаючись до минулого, художник виправляє й домальовує, аби повернути образи в сьогоднішній день.
Борис Філоненко
«Негативи зберігаються», Владислав Краснощок
Фотографії робіт в експозиції: Ivan Avdeenko Photography
Митець
Владислав Краснощок
Владислав Краснощок - художник, представник Харківської школи фотографії. З 2010 - учасник творчої групи "Шило".